Cilji izbirni predmet Obdelava gradiv: Kovine

  • seznanil sem se z vsebino in cilji, načinom dela in ocenjevanjem pri predmetu obdelava gradiv – kovine
  • poznam ureditev šolske delavnice in organizacijo dela pri pouku
  • prevzamem odgovornost za red v delavnici in naloge pri skrbi za orodje, stroje in gradiva
  • znam utemeljiti pomen tehnike (orodij, strojev, naprav) za humanizacijo dela in povečanje storilnosti
  • poznam in upoštevam ukrepe za varno delo
  • znam obskrbeti manjšo poškodbo
  • znam uporabiti povoj in obliž
  • znam primerjati stružnico za različna gradiva (kovino, umetno snov, les, kamen)
  • znam poimenovati sestavne dele stružnice
  • pokažem pogonski, prenosni in delovni del stružnice
  • na shemi narišem kinematično shemo
  • ločim stružnice po načinu krmiljenja
  • poznam pomen kratice CNC
  • z opazovanjem dela ob stroju določim način krmiljenja stroja
  • znam povedati, v kakšen tip proizvodnje sodijo obravnavani stroji
  • ločim avtomatski stroj od CNC in razločim njihovo prednost
  • varno vključim in izključim stroj v šolski delavnici
  • pri praktičnem delu krmilim električno ročno orodje
  • znam nabrusiti dleto, vijač, nož, sveder
  • znam nasaditi ročaj za varno uporabo
  • pri brušenju uporabim zaščitna sredstva
  • analiziram delovanje posameznih orodij in ocenim, če še delujejo pravilno
  • ločim slabo orodje od dobrega
  • znam našteti tehnične, zgodovinske, etnološke, filozofske vidike oblikovanja predmetov
  • zberem gradivo in pripravim svoje predloge predmetov, ki bi jih analizirali
  • sodelujem v zbiranju
  • skiciram svojo rešitev zastavljenega predmeta
  • oblikujem predstavitev svoje ideje
  • primerjam svojo rešitev z drugimi
  • kritično in argumentirano razpravljam ob razvrščanju idej
  • skiciram svoj predlog ali poiščem že poznano rešitev
  • izberem ustrezno orodje za izris sestavnega dela
  • pri zbiranju in pripravi dokumentacije upoštevam standarde
  • izdelam svoj del dokumentacije
  • v skupini pomagam tistim, ki delo teže zmorejo
  • izdelam šablono za struženje
  • izdelam predmet valjaste oblike s struženjem na ročni lesni stružnici
  • stružim s pomočjo šablone pod neposrednim nadzorom učitelja
  • samostojno uporabim zaščitno opremo in se zaščitno tudi obnašam
  • samostojno uporabljam kljunasto merilo in stružim do milimetra natančno
  • samostojno izberem ustrezen obdelovalni postopek in orodje za izdelavo sestavnih delov
  • samostojno in varno uporabim orodje in izdelam sestavne dele
  • uporabim tehnično dokumentacijo
  • uporabim ustrezno orodje za izdelavo sestavnih delov
  • upoštevam načela racionalne uporabe gradiv, racionalne izrabe delovnega prostora in časa
  • sodelujem s sošolci, da delo poteka brez nepotrebnega čakanja
  • kontroliram sestavne dele, če se ujemajo z zahtevami tehnične dokumentacije
  • sestavim izdelek in ga finalno obdelam
  • ovrednotim svoj delež in delež drugih pri nastajanju izdelka
  • predstavim svoj projekt tudi z vidikov, predstavljenih v uvodu
  • predstavim svoj projekt
  • pojasnim, kako iz železa pridobivajo jeklo
  • ločim med železom in jeklom
  • povem, kje uporabiti jeklo in kje ga lahko nadomestijo druga gradiva
  • pojasnim pomen dodajanja drugih elementov jeklu
  • pojasnim, kako se lastnosti jekla spreminjajo z dodajanjem drugih elementov
  • primerjam gostoto, električno in toplotno prevodnost, trdoto, žilavost med gradivi
  • primerjam gostoto in videz različnih gradiv
  • povem, da zaradi raztezanja lahko sestavljamo kompozitna gradiva, kot so železobeton ipd.
  • naštejem že poznane obdelovalne postopke, ki so pogosti tudi pri obdelavi železa in jekla
  • pojasnim razlike med orodji za obdelavo železa in jekla in orodji za obdelavo nekaterih drugih gradiv
  • naštejem nekatere obdelovalne postopke za obdelavo železa in jekla
  • izdelam preglednico temeljnih obdelovalnih postopkov
  • naštejem posebne obdelovalne postopke
  • oblikujem idejo in narišem skico uporabnega ali dekorativnega predmeta, pri tem pazim na možnost izvedbe
  • znam narisati idejno sliko predmeta
  • izdelam sestavne dele predmeta z uporabo merjenja, zarisovanja, odrezovanja, piljenja, žaganja, vrtanja, brušenja in krivljenja
  • usvojim osnovne ročne spretnosti pri uporabi orodja
  • uporabim vse ukrepe za varno delo
  • opredelim kovanje
  • pripravim in uporabim ustrezno orodje ter upoštevam varnostne in zaščitne ukrepe
  • izberem primeren premaz in površinsko zaščitim izdelek
  • utemeljim pomen ustrezne zaščite izdelkov iz jekla
  • poznam pojem korozija in znam zaščititi železne predmete s premazom
  • utemeljim postopke oplemenitenja kovin
  • razločim princip spajanja pri vijačenju, kovičenju in lotanju
  • pravilno uporabim orodja in pripomočke ter spojim sestavne dele; pri tem upoštevam navodila za varno delo
  • uporabim predlagane načine spajanja
  • po dogovorjenih kriterijih ovrednotim videz izdelka in njegovo funkcionalnost
  • izdelku določim ceno in ocenim možnost prodaje
  • naštejem sposobnosti, potrebne za posamezni poklic
  • izdelam plakat in vnesem temeljne podatke o posameznih poklicih
  • naštejem poklice in opišem njihovo delo